søndag 23. september 2012

Koooooooooos!



I dag har vært dagen da alt har skjedd på en gang :o)

Marco er hjemme igjen. Som tidligere nevnt, bor jeg på en gård - og det er mange steder å hjemme seg på. Marco hadde kommet seg inn i et rom på låven - det eneste avlukket på låven, der det er fysisk umulig å komme seg ut med mindre døren er åpen. Så han har vært der inne sammen med bonden, og han har lukket døren uten å se at det var en katt inne der. I dag morges gikk jeg ut på leterunden. Gikk langs låven og ropte - og heldigvis er Marco en katt som mjauer høyt, så jeg hørte ham. Og døren var bare lukket - ikke låst, så da åpnet jeg - og sakte kom han fram fra langt bak i rommet. Han løp bort til huset og var hjemme en stund for å få masse kos og mat. Og så var det en tur ut igjen. Men han kom tidlig inn i kveld - og har bare kost seg og slappet av sammen med de andre to.

Luna har sett mistenkelige bevegelser i stuevinduet - skyggen hennes! ;o) Den har hun fundert mye på. Hun har også funnet ut at kaktuser stikker, så å snuse på den eneste kaktusen i dette huset tror jeg ikke hun gjør igjen.



Luna og Marco har ligget i flere timer og kost seg sammen på sofaen i dag. Det er så godt å se at hun har funnet sin plass i vår lille flokk. Da går ting litt mer av seg selv.



Og hun og Lucifer har også ligget lenge og kost seg. Luna har så vakre farger i pelsen sin - og den er lengre og glattere enn til de to jeg har. Og nå vet jeg at pelsen hennes er silkemyk - for jeg har endelig fått klappet henne!!!! :D Jeg la hånden min på sofaen ved siden av henne - nærmet meg forsiktig litt og litt. Jeg så på en måte at hun var klar for det - hun fortsatte å slappe av selv om hånden min nærmet seg. Og så koste jeg litt med labben hennes - og deretter på hodet og halsen. Og når jeg først hadde begynt, fikk jeg ikke lov til å stoppe. Hun lente hodet inntil hånden min og hun malte så det dura :o)


Så nå er jeg lykkelig og varm om hjertet - dette har vært en super dag og kveld!


1 kommentar:

  1. Å så herlig endelig er hun trygg på deg og de andre kattene nå kan dere bare kose dere masse og du er en strålende fostermor, klem mamma

    SvarSlett