lørdag 15. september 2012

Velkommen Luna!


I dag var jeg og hentet denne vesle frøkna hos Dyrenes Hus i Bærum. Hun lå helt stille og rolig i buret sitt. Det var en lang kjøretur, men det taklet hun fint. Jeg småpratet med henne hele veien hjem. Og når jeg lot være å snakke, pep hun - akkurat som om hun ville si at jeg måtte prate mer.

Dette bildet tok jeg med mobilen like etter at vi hadde kommet hjem. Hun lå helt bakerst i buret og bare tittet. Mine to katter tok turen innom, og ble nok litt forbauset da de oppdaget at en ny katt var kommet i hus. Min eldste freste og løp ut igjen. Men nå er huset stille og rolig - alle tre ligger og sover på forskjellige steder.

Luna lå inne i buret sitt et par timer - helt stille. Jeg satte meg ned og så på tv og spiste litt, og plutselig kom hun ut. Siden har hun ikke brydd seg om buret. Hun har saumfart hele huset i hvert fall to ganger. Jeg skjønner jo at det er mye som skal undersøkes ;o) Hun har spist mat og ellers legger hun seg under sengen min og sover litt. Jeg synes hun er en ordentlig tøff liten frøken, og jeg tror vi skal klare å få henne til å stole på både mennesker og dyr. Gjøre henne sosial og kosete.

Dette er bare den første dagen, og min første gang som fostermor - men jeg har stor tro på at dette skal gå veldig bra. Så Luna - Marco, Lucifer og jeg ønsker deg hjertelig velkommen hjem til oss!


2 kommentarer:

  1. For en nydelig liten jentepus, gleder meg til å treffe henne og se forandringen etter hvert.Dette vet jeg du klarer veldig bra Mona. Lykke til med en fin fosterfamilie Luna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun er skjønn :o)
      Og tusen takk for din tro på meg - veldig glad i deg! <3

      Slett