søndag 2. august 2009

Stemor i august


Jeg tror det var på "Grønn glede" på NRK de sa det, men jeg skal ikke si det helt sikkert..... : "Ingen stemor er vakker på denne tiden". Noe i den duren. Og da kjente jeg at jeg ble litt harm - for det var da voldsomt til bastant uttalelse. Til informasjon - min stemor er frodig og vakker! :o) Jeg snakker selvfølgelig om blomsten, sånn i tilfelle noen skulle tvile, hehe. Altså: det handler om å gjødsle, knipe av visne blomster, putle og ordne. De fleste blomster fortsetter jo å blomstre dersom man tar vekk det som er avblomstret. Slik som min stemor. Eller flere - de står i en urne sammen. Jeg kjøpte de i april, og de er like fine enda. Bare se på bildet, som for øvrig er tatt i dag.

Sånn bortsett fra det, har jeg vel ikke så mye å være harm over. Kirsebæren er renset og plassert i fryseren. Det vokser og gror i drivhuset. Jeg oppdaget faktisk en liten agurk der i dag. Den skal få vokse seg litt større. Mann og dyr har det bra - de sover riktignok nå, i motsetning til meg som har renset de siste bærene.

Det har i grunnen vært en rolig hage-dag i dag. Bare puslet rundt og kost meg egentlig. Tatt litt bilder har jeg gjort også. Må jo passe på å forevige det man har av blomster, så man kan kose seg med resten av året. Og skryte litt av ;o)

Så med god samvittighet tar jeg kvelden. Natti natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar