lørdag 22. september 2012

Mye har skjedd på 1 uke


I dag er det 1 uke siden Luna kom hit, og jeg synes det har skjedd utrolig mye på den korte tiden. På bildet ovenfor kan du se hvor utrolig vakker hun her. Endelig fikk jeg et godt bilde på dagtid. For med blitz får hun røde øyne, og det ser ikke så bra ut ;o)

Hun spiser fra hånden min, hun kan ligge en halvmeter fra meg og vaske seg og rulle rundt, hun ligger i sofaen sammen med de andre to og koser seg, hun ligger ikke under sengen lenger, hun går sakte rundt i huset i stedet for å løpe - hun leker med Lucifer..........og i natt sov hun faktisk oppi sengen min. Jeg våknet et par ganger i natt, lettet på hodet - og der lå hun i en tull på andre siden av sengen, mens Lucifer lå i en tull noen cm lenger nede. Utrolig herlig!

Hun har jo også virkelig fått smaken på tunfisk, og i dag åpnet jeg en boks og fordelte i to skåler på kjøkkengulvet sammen med de andre skålene. Hun kom løpende ut på kjøkkenet, Lucifer like etter. Han begynte å spise - men hun gikk inntil ham og knurret faktisk med forbausende mørk lyd. Resultatet var at han gikk vekk og hun spiste opp alt i skålen helt alene. Jeg stod og så på - kunne nesten ikke tro det. Han kom riktignok tilbake senere og spiste fra den andre skålen. Men dette betyr vel at hun er i ferd med å bli veldig trygg - og at hun er i ferd med å finne sin plass i vår lille flokk.


Hun trives svært godt i denne kroken - oppå armlenet på den ene sofaen. Der ligger hun og koser seg mange timer i løpet av dagen. Tror hun har god oversikt over hele rommet derfra - og det er antakelig derfor hun ligger akkurat der.



I dag og i kveld har det vært skikkelig hustrig ute. Det er tydelig at høsten har kommet. Så etter at jeg et par kvelder har sittet med ullsokker, tøfler og ulljakke - fant jeg ut at det var på tide å gå ut i låven og hente ved og fyre litt i ovnen. Og så tente jeg noen stearinlys. Så det har vært en koselig kveld her inne - varmt og godt.


Det eneste skåret i kosen er at Marco ikke har kommet inn i kveld - og de fleste vil vel si at det ordner seg nok. Og det håper jeg jo selvfølgelig det gjør - og tror at det gjør. Men det ligner ham ikke, for han er den som liker best å ligge inne og sove og kose seg. Og med regn er han i hvert fall den første til å komme inn - han liker absolutt ikke å bli våt i pelsen sin. Men vi bor jo på en gård - han har mange steder å søke ly. Kanskje han har funnet en mus eller noe annet spennende som må finnes ut av. Så nå skal jeg legge meg og sove - forhåpentligvis sammen med to andre katter.......og så håper jeg Marco sitter utenfør døren når jeg står opp :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar