torsdag 20. september 2012

Vi nærmer oss hverandre


Jeg synes det er helt utrolig hvor mye som har skjedd, bare i løpet av de siste 5 dagene. Luna begynner å bli mer tillitsfull både til de andre kattene - og til meg. Hun har nå nesten sluttet å ligge under senga når hun sover. Nå ligger hun overalt ellers - og hun virker trygg på at det er helt greit. Det største som har skjedd i løpet av de siste to dagene er at hun ikke løper rundt lenger - hun går! Det tar jeg som et veldig godt tegn. Hun er ikke så skvetten lenger, og jeg kan sitte nærmere og nærmere. Hun har til og med begynt å følge etter meg for å se hva som skjer. Det kunne jo være at det vanket mat eller godbit ;o) Jeg har strukket hånden frem et par ganger som hun har vært helt nærme - sakte, selvfølgelig. Og hun har nesten kommet helt inntil, og så trekker hun seg tilbake. De eneste gangene hun kommer helt nærme hånden min, er når hun får servert tunfisk derfra.



Dette ble ikke så gode bilder, men det er ikke så lett å servere tunfisk, være stødig på hånden og fotografere samtidig ;o) Hun kjenner lukten av fisken, og nå kommer hun raskere og raskere for å spise - hun vet jo hva som venter.


Hun slapper i det hele tatt mer av - og Marco og Lucifer begynner å bli mer vant til at hun er her. Tidligere i kveld lå Marco i stolen min og slappet av mens jeg holdt på med noe. Og da jeg gikk bort til stolen, pratet han til meg som det hender han gjør.........og han prater........mjauer skikkelig, ikke noe piping der i gården. Så jeg løftet ham opp, satte meg ned i stolen med ham i armene og koste litt. Og da kom hun plutselig løpende og pep og pep og strakk seg mot oss. Det var tydelig at hun reagerte på mjauingen hans. Men på en positiv måte. Jeg oppfattet det som at hun ville være hos ham.




Nå ligger det tre katter fordelt på to sofaer og sover mens jeg sitter her og skriver. Og nå tror jeg jammen meg det er sengetid for den tobente her i huset også :o)

 
God natt!

2 kommentarer:

  1. Dette her går jo helt strålende og så fine bilder. Snart har du nok Luna på fanget også, he he

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det - det er jo lov å håpe :o)

    SvarSlett