tirsdag 18. september 2012

Sakte tilnærming



Det er spennende tider her i huset. Lille Luna begynner å bli husvarm.  Og hun er liten. Jeg har jo syntes min yngste katt - Lucifer - har vært liten, men han blir jo en kjempe i forhold. Jeg må nok bare innse at han, nå som toåring, er blitt voksen av størrelse - men absolutt ikke av sinn ;o)

På bildet ovenfor ligger Luna på klorestativet i stua. Der har hun god oversikt over resten av rommet - og der lå hun og koste seg lenge i dag.

Og i dag har vært en virkelig stor dag, hun spiste tunfisk av hånden min!! :D Jeg la meg ned på gulvet og lokket henne til meg, og hun kom - skeptisk først..........men det luktet så godt at hun ikke kunne motstå fristelsen. Jeg rørte henne ikke, for det tror jeg er for tidlig, men hun jafset i seg fisken. Faktisk var hun så glupsk at hun prøvde å spise fingrene mine også - med det resultatet at en finger ble bitt hull i - og selv om jeg sa "au" litt høyt da det skjedde, fortsatte hun å spise.

Hun har sovet under sengen på soverommet siden hun kom, og ettersom jeg bor i et gammelt hus, har jeg lagt et tykt ullpledd på gulvet. Men da jeg gikk inn på soverommet ut på dagen i dag, lå hun på toppen av klorestativet på soverommet - skikkelig dronning altså.

 
Hun har også begynt å sitte i vinduskarmen på soverommet - og der sitter hun og piper, antakelig fordi hun ser masse fugler. Så instinktene hennes er i orden.
En annen ting hun har funnet ut, er at det henger en leke i døra fra gangen til stua - og det henger en mus i enden på denne. Den hang jeg opp da Lucifer var liten - og jeg har ikke tenkt så mye mer over det. Men den fant Luna klokken ti over fire i natt - jeg våknet av pipene fra leken, som høres ut som en fugl. Jeg skvatt, men så skjønte jeg hva det var. Og hun ga seg ikke med det første heller. Men jeg sovnet da igjen.
 
Så nå har hun begynt å bli mer leken - og i kveld satte jeg meg ned på gulvet med en katteleke og fikk med meg både henne og Lucifer. Og etter dette har de forsiktig begynt å nærme seg hverandre på en leken måte. Det var jo det jeg håpet på, ettersom Lucifer er en svært aktiv og leken katt. Bare se her:
 
 
 
Luna ligger på stolen - og Lucifer sitter oppå bordet. Der fikk de både snust og lekt med hverandres labber. Dette er så utrolig deilig - synes jeg da ;o)
 
 
Her ligger Lucifer og koser seg i ettermiddagssolen - etter å hva vært ute hele dagen.
 
 
Marco tar det hele med stoisk ro. Han letter på hodet for å titte litt innimellom, når Luna svinser rundt og gjør seg kjent.
Dessuten har han  kommet seg over sin periode med å være fornærmet. Nå ligger han i sofaen han også.
 
Så jeg smiler meg gjennom alle nye ting som Luna prøver på. Jeg ser at hun kommer ut av skallet sitt, og viser sitt vakre, lekne jeg. Når hun løper rundt er hun nesten som et ekorn. Hun er spretten - og det er helt lydløst. Og med sin lange, buskete hale raser hun rundt - under og over bord - bak sofaene - under kjøkkenbordet - oppå spisestuebordet.............ja, så og si overalt. Herlig! :o))
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar